За задълженията към мобилни оператори се прилага кратката 3-годишна погасителн давност, която започва да тече от датата, на която е следвало да бъде заплатена фактурата, в която е обективирано задължението. Към настоящия момент най-вероятно задължението Ви е погасено по давност. Ако не сте подписвали споразумение или друг документ, с който признавате задължението, то към настоящия момент не подлежи на принудително изпълнение. Ако не плащате суми, колекторската фирма разполага с възможност да предяви иск з присъждане на сумата (това е много малко вероятно, тъй като са наясно, че давността е изтекла). Въпреки това обаче е необходимо да поддържате актуален постоянния си адрес (и настоящия, ако имате регистриран такъв), тъй като при евентуално дело срещу Вас, там ще Ви бъдат изпратени документите. Ако получите документи от съда, е необходимо своевременно да организирате защитата си, тъй като ако възражението за давност не бъде заявено своевременно, съдът ще издаде изпълнителен лист срещу Вас.
Задължение към Глобул
03.06.2019
Вашият въпрос:
Здравейте имам задължение към бившия Глобул,вече Теленор.Задължението е от 2012/13г. До 2016 не бяха вкарвани никакви пари тогава започнаха да ми звънят по телефона и да ме заплашват,при което платих 250 лв,след около 6-7 месеца 1200лв и сега в днешна дата през месец по 50 лв като от задължението са останали към 800 лв но има едно звънене постоянно от колекторска фирма "Иновативни финанси" заплахи,обиди и тн. Въпросът ми е следният,след като доброжелателно са внасяни суми на този етап вече задължението е със изтекъл давностен срок за погасяване,мога ли да направя нещо по въпроса да не плащам повече и могат ли да ме осъдят ако не внасям пари?