Ниска оценка на застрахователно събитие по Каско на МПС

21.08.2023

Вашият въпрос:

Здравейте, Виждам, че сте специализирани в застрахователното право и по този повод бих искал да получа Вашето мнение по следния казус: Преди няколко седмици, при движение по автомагистрала преминах през предмет, намиращ се в пътното платно, което причини щети по автомобила. Незабавно уведомих застрахователя и КАТ. Имам необходимия протокол за ПТП от КАТ. Веднага уведомих застрахователя по телефона, от където ни инструктираха да вземем фактури за пътна помощ и за ремонт на автомобила в сервиз по избор. Превозих автомобила до сервиз по мой избор, за който знам, че работят качествено, тъй като нямам доверие на доверените сервизи на застрахователя, които в повечето случаи изглеждат доста съмнителни. Представител на застрахователя посети зарвиза за оглед и опис на щетите, по които да бъде направен ремонт. След няколко дни ми се обадиха, че искат проформа фактура от сервиза, каквато предоставих. Общата стойност на проформа фактурата беше 3474.60лв, от които 2874.60лв части и 600лв труд. Ремонтът включва подмяна на воден радиатор, рамката, която го държи и още няколко пластмаси и кори. За да се подменят тези неща се налага да се разглоби цялата предница на автомобила, заради което е и високата цена на труда. От застрахователя ми отговориха, че те оценяват този ремонт на 1090.48лв, което е меко казано смешно и невъзможно. Поисках от тях детайлна обосновка за тази цифра, тъй като просто са ми дали цифра без никакво описание как се формира и мога да я предоставя, когато я получа. Бих искал да получа Вашето мнение за стъпките, които мога да предприема срещу застрахователя. Благодаря

Нашият отговор:

За съжаление, тези практики са често срещани. Това, което трябва да направите е:

1. Да се снабдите с всички относими документи, които трябва да се представят в съда - в общия случай това са застрахователната полица, общите условия, анекси и добавъци към нея, голям и малък талон на автомобила, платежни за заплатените премии, опис на щетите, протокол за ПТП, проформа фактура за ремонта, писмо/отказ от застрахователя, както и други документи, с които разполагате. 

2. Необходимо е да се запознаем с тях, тъй като начинът на обезщетяване е разписан в общите условия. Дори застрахователят да плати, като изложи че спори единствено за размера на обезщетението, както е във Вашия случай, в съда застрахователя не е ограничен да навежда всяко едно друго възражение, което има. Честа практика е например да се възразява за съпричиняване и тн. Документите можете да изпратите и сканирани.

3. В случай, че преценим, че имате право на по-високо обезщетение, може да се заведе дело. Изходът на делото е донякъде основно базиран на заключението на техническата експертиза, която ще се назначи, която ще определи стойността на ремонта. В повечето случаи експертите дават по-високи оценки, още повече че при Вас щетата е значително по-голяма от оцененото от застрахователя. 

Можете да се свържете с нас за да организираме среща и да Ви съдействаме да защитите правата си. Оставаме на разположение.