Неизплатено обезщетение от страна на застрахователя.

31.05.2017

Вашият въпрос:

Здравейте, имам въпрос към вас във връзка с изплащане на обезщетение при птп. Случаят е следният, претърпях птп в което не бях виновен и съответно получих обещетение от застраховател което съвсем не покриваше щетите дори и минимално по мпс-то. Организирах се и отидох в сервиз да изготвят оценка на щетите и след това с изготвеният документ подадох жалба в офис на съответният застраховател. След 2 седмичен период застрахователят ме уведоми с писмо по куриер че щетата ми ще бъде преоценена на "тотална" и ми беше предоставил документи за бракуване на мпс-то в кат. Бракувах мпс-то и с издадените документи от кат се върнах в офиса на компанията и ги подадох по реда в който се изисква. Днес стават 3 месеца и няколко дена в които още не съм получил остатъкат от обещетението след преоценяването. По телефонът получавам отговор "В счетоводство са ще ви ги преведат скоро" и така 2 месеца. Така, въпросът ми е какъв е законовият период за изплащане на това обещетение и как мога да си потърся правата?

Нашият отговор:

Има значение от кого Ви се дължи плащането - от застрахователя по гражданска отговорност на виновния водач или от Вашия застраховател например по застраховка "Каско". В хипотезата на застраховка "Каско" максималния срок, в който застрахователя може да бави изплащането е 6-месеца и то единствено и само когато не са представени всички документи, необходими за решаването на преписката. При гражданската отговорност крайният срок е 3 месеца във същата хипотеза. Имайте предвид, че някой документи, които може да изисква застрахователя могат да са напълно ирелевантни и да няма основателна причина да се изискват. Това е и общата хипотеза. Когато всички документи са представени надлежно със завеждането на щетата, срокът за произнасяне е 15-дневен. Ако желаете можем да Ви съдействаме да получите дължимото Ви обезщетение, заедно с лихвите върху за периода на забавата.