Лев Инс - некоректен застраховател

23.09.2021

Вашият въпрос:

Здравейте, на 01.08.2021 на неосветена част на пътя Радомир - Кюстендил, край Хладни Клисури, около 04.00 ч. сутринта по време на движение върху колата ми VW Touran се хвърли диво прасе / около 200 кг/, което отнесе предницата й. За мой късмет се разминах само с материалните щети и уплахата. След като уведомих всички инстанции за застрахователното събитие - КАТ, ЛевИнс, горския от Радомир, който дойде да си прибере свинята, зведох иск в Лев Инс, тяхно оторизирано лице направи 2 огледа на колата, описа всичко и започна голямото чакане.Първото ми обаждане в Лев Инс беше на 27.08. Операторката, с която много трудно се свързах, каза, че делото е на екран и чака документ. Трябваше да й изпратя квитанцията за последната ми вноска по каското, макар че на екран виждала, че е платена на 10.08./срокът беше 13.08./ Е, снимах я и я изпратих на имейла им.И така до ден днешен - все още нямам нито постановление на застрахователя, нито друг резултат.Всяка седмица се обаждам, вече ме познават след като се представя, позволяват си дори да казват, че ги безпокоя, дават ми съвети къде да си подам жалбите, ако желая и т.н.Последното от 17.09. е да им изпратя по имейл писмен отказ от трети оглед на колата.Никакъв отказ няма да им изпращам, колата ми междувременно вече е почти готова, отремонтирана, имам снимки на предишното й състояние.Мои приятели, патили от Лев Инс, казват, че без адвокат няма как да стане..... Какво според Вас трябва да направя ?

Нашият отговор:

В статиите под запитването Ви можете да намерите данни за сроковете за отговор на застрахователя - това е 15 дни от представяне на всички необходими документи. В общите условия към полицата Ви са описани основните, като застрахователят има право да изисква допълнителни - според случая. Така или иначе грубо месец е разумен период. След това - може да се предяви иск в съда. Вероятно не желаят да Ви платят, тъй като автомобилът Ви е скъп и изплащане на обезщетение не е икономически обосновано за тях. Застрахователите често прибягват до такива способи, но това не трябва да Ви обезкуражава - Вие сте в правото си. За да Ви се даде конкретна консултация е добре да съберете всички документи които имате - полица, общи условия, платежни за премии, документи на автомобила, фактура и платежно за ремонт, застрахователна претенция и да се свържете с нас на телефоните на кантората. От изложеното горе имате добро основание да спечелите такова дело, но това евентуално може да се потвърди след като се запознаем с документите.