Давността започва да тече от датата на падежа на вземането. При задължения към мобилни оператори - това е 30 дни от издаването на съответната фактура. Тази давност е 3-годишна. Давността може да се прекъсва, ако например сте подписали някакъв документ, докато тя не е била изтекла, с който сте признали задължението или пък е извършен отказ от давност. Вноските не прекъсват давността за цялото вземане, но не можете да си ги потърсите обратно.
Винаги съветваме, доколкото имате такъв проблем, да поддържате адресната си регистрация актуална - където Ви е адреса по лична карта, там трябва да живеете или да си регистрирате настоящ адрес по местожителство. Ако това е изпълнено, няма от какво да се притеснявате, тъй като на този адрес ще получите документи ако някой реши да Ви търси от съда. Тогава можете да се защитите пълноценно и своевременно.