За задълженията към мобилни оператори се прилага кратката тригодишна давност, която започва да тече от момента, в която е следвало да заплатите фактурата, в която е обективирано задължението. Давността може да бъде прекъсвана с предприемане на действия за принудително изпълнение, като в този случай започва да тече нова давност. Предвид обстоятелството, че задължението Ви е от 2004г., най-вероятно давността е изтекла. Можете да предявите иск, за да се установи, че не дължите сумите поради изтекла давност. В този случай ще трябва да заплатите държавна такса и адвокатско възнаграждение. По-добрият вариант за действие е да изчакате от колекторската фирма да предявят иск срещу Вас. В този случай ще бъдете ответник и ще можете да организирате защитата си. Важно е да поддържате актуален адреса си по лична карта, тъй като, ако има заведено дело срещу Вас, там ще бъдат изпратени съдебните книжа.
задължение
28.06.2018
Вашият въпрос:
Получих писмо от "Финанс про колет", че дължа сума от 300 лева за мобилни услуги от 2004 година! За първи път ме уведомяват! Не е ли изтекъл давностния срок? Благодаря Ви предварително!
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
Така за обслужаване на банкова сметка - дължим ли я или не? 25.04.2016Здравейте г-н Вълев, Поздравления за професионалните отговори! Бих искал да запитам по следния казус: Имах банкова сметка в банка към 2008 г. Сметката не съм я закрил и от тогава всеки месец се начисляват такси за поддръжка. В момента се начислява...Научи повече
-
Давност за здравноосигурителни вноски 19.08.2012За здравноосигурителните вноски има ли давност? Благодаря!Научи повече