Необосновани претенции от страна на "Банка ДСК"

12.12.2016

Вашият въпрос:

УВАЖАЕМИ ДАМИ И ГОСПОДА, През 2004 година като клиент на „Банка ДСК“ ЕАД гр. Пазарджик, изтеглих потребителски кредит и кредит/овърдрафт/ с обезпечение – залог върху вземания от трудово възнаграждение. През месец февруари 2005 година, прехвърлих кредитите си в „Банка ПИБ“ – Пазарджик, чрез рефинансиране от страна на последната банка, което рефинансиране, беше осъществено между двете банкови институции. След сключване на договора с „Банка ПИБ“, от офиса ме посъветваха, да закрия сметките си в „Банка ДСК“, което и направих. При попълване на формулярите, дадени ми от банковата служителка на „Банка ДСК“ и при връщането на дебитната карта от моя страна, помолих служителката да среже пластиката /така ме бяха посъветвали от „ПИБ“/, тъй като картата беше все още активна и в нея имаше парични средства. Дамата сряза с ножица картата по средата, до половината на пластиката, а след като попълних предоставените ми формуляри, служителката ги взе, прикрепи дебитната карта към единия от формулярите, след което си тръгнах. Шест години по-късно, през месец ноември 2011 година, получих покана-уведомление от страна на „Банка ДСК“, в което ме уведомяваха, че към дата 15.11.2011 година имам задължения към банката, в размер на 136,35 лева, натрупани като лихва , по предоставен от банката през 2004 година, кредит /овърдрафт/, който всъщност е погасен още през 2005 година при рефинансирането на кредитните ми задължения от „Банка ПИБ“. Незабавно посетих „Банка ДСК“ и при проведената лична среща с мениджъра на клона и разглеждане на проблема, се стигна до извода, че вероятно поради техническа грешка настъпила в предишни години, една от сметките ми не е била закрита, поради което се е натрупало въпросното задължение, във вид на такси. В края на срещата беше изказана увереност, че проблема ще бъде отстранен и въпросната сметка ще бъде закрита. На 14.09.2016 година получих ново уведомление от „Банка ДСК“, в което ме уведомяваха, че поради забава в погасяване на задължения по банков кредит, отпуснат на 31.01.2004 година, в размер на 400.00 лева, последния е станал предсрочно изискуем. Отново посетих „Банка ДСК“ и при срещата ми със служителка на банката се установи, че аз все още имам активна сметка в банката, която сметка е по отпуснатия ми през 2004 година овърдрафт в размер на 400.00 лева /рефинансиран от банка ПИБ през 2005 година/. Установи се също, че към въпросната дата /14.09.2016 год./месечните такси за обслужване са изразходвали наличната сума от 400.00 лева в сметката и последната е станала с отрицателен баланс. Междувременно направих запитване до Централен кредитен регистър при БНБ, въз основа на което получих справка, в която пишеше, цитирам: “Няма просрочия. Справката се основава на месечната информация по кредитите за последните 60 месеца /след 30.09.2011/.“ Въпросът ми е: Имам ли основания за притеснение и могат ли от „Банка ДСК“ да предприемат действия, с които да ме принудят да заплатя това несъществуващо задължение ? Надявам се на отговор от Ваша страна, за което предварително благодаря. С уважение: Цветан Велков

Нашият отговор:

Главницата по кредита се погасява с 5-годишна давност. В тази връзка считаме, че задължението Ви е погасено и няма от какво да се притеснявате. Съветваме Ви ако имате опасения, че някой може да Ви съди, да поддържате адресната си регистрация по лична карта актуална, тъй като там ще получавате книжа от съда. Ако получите документи от съда можете да се свържете с нас.