Писмо от Виваком за телефон

06.10.2012

Вашият въпрос:

Здравейте г-н Вълев. Получих писмо то Виваком на които все още съм клиент за старо задължение от 33 лв за закрит домашен телефон, което трябва да платя в 7 дневен срок. Написах Жалба в която ги помолих да ми обяснят, на какво основание дължа тези пари и защо те не са потърсени по-рано понеже не ползвам домашен тел от години ! Днес получих писмо от тях че сумата е последна такса от закрит телефонен пост в който съм спазил 30-дневно предизвестие от 11 април 2009 година и че следва сумата да бъде заплатена ! До колкото разбрах от прочетеното аз мога да се позова на кратката погасителна давност от 3 години ! Какво би следвало да предприема. Да им напиша отново писмо в което се позовавам на чл. 111 б. „в” от ЗЗД или да си платя 33-те лева и да забравя ? В случая ме дразни това че съм им клиент и тези пари (ако изобщо ги дължа не помня да не съм плащал нещо някога) не са ми ги потърсили толкова години.И защо утре могат да кажат че не съм си плащал 2 години нещо си и иди доказвай, кой пази бележки за платени разходи от преди 2-3 години ?!?

Нашият отговор:

Съмняваме се, че ако им напишете писмо това ще доведе до какъвто и да е резултат. Стига да са изтекли 3 години от момента, в който задължението е било дължимо и да не са го потърсили, то е погасено по давност. Подробно в сайта ни е описано как да защитите правата си в случай, че задължението, което Ви търсят, е погасено по давност. А дали за 33 лева си заслужава да се занимавате, Вие трябва да прецените.