Агенция за събиране на вземания и задължения към мобилен оператор

05.12.2024

Вашият въпрос:

Здравейте, Получавам обаждания от агенция за събиране на вземания всяка година за задължения към Мтел от 2011-2012 година. Това естествено е придружено със заплахи за съд и запориране на сметки. Особено след като им кажа, че съм се консултирала с адвокат през 2023. И винаги трябва да погася задълженията в рамките на 3 дни. През 2023 становището на адвоката беше, че тези задължения са с изтекла давност и не съм задължена да ги изплащам. Каза да не предприемам никакви действия и ако се обадят, да им кажа точно, че съм се консултирала с адвокат. Когато им го кажа, естветвено това е последвано от още заплахи и ми затварят телефона. Не съм получила нищо писмено от въпросната фирма. Нито съдебна призовка или нещо подобно. Единствено обаждания. Попитах как да платя, казаха ми в А1. В А1 ми казват, че не мога да ги платя там, тъй като задълженията са прехвърлени към въпросната фирма. Последно въпросната фирма ми изпрати смс с клиентски код, който да използвам , за да платя в изипей. Когато ми звъняха през 2023 ми казаха, че задълженията са прехвърлени от Мтел към тях през 2018 година. Какви са правата ми в случая? Трябва ли да изискам някаква информация относно фактури от А1?Трябва ли да подавам някакво заявление в съда, че задълженията са с изтекла давност? Благодаря предвариелно

Нашият отговор:

Проблемът Ви е много често срещан - за да го решите трябва да водите дело, свързано с това да се изтрият личните Ви данни от въпросната колекторска фирма. Личните данни включват и телефонни номера. С погасяването на вземането по давност се прекратява и основанието за обработка на този тип информация и можете да поискате съда да ги осъди да го сторят. Същият резултат можете да постигнете и като просто ги игнорирате, но ако това Ви притеснява - съдебния процес е най-чистия вариант да решите проблема си.