Старо задължение по клиентски номер по Телеком оператор ГЛОБУЛ - ИЕТЕЛ

21.10.2023

Вашият въпрос:

Здравейте, много-уважавана Адвокатска кантора "МИЛОВАНОВИ" радвам се, че Ви пиша отново! Радвам се, че когато съм препратил пострадал гражданин, е следвало положителен резултат в негова полза с благодарение на ВАС Адвокатска кантора "МИЛОВАНОВИ" Казусът ми е следният, който всъщност е въпрос? Операторът съхранява едно мое старо задължение в размер на 286,45лв. от издадена фактура след 30 дни от издаването на фактурата с 15 годишна давност на погасяване при справка при офис на телекомът „Йеттел България“ ЕАД Колекторска фирма към която е продадено моето задължение не ме е притеснявала най-малко дори и помен нямам. Странното е , че „Йеттел България“ ЕАД ако е продало подобно давностно задължение защо все още го съхранява ? :) при тяхната система! Подобно съхранения на суми с давност имат и други лица с висока давност след 30 от издадена фактура. с най-добри пожелания

Нашият отговор:

Макар задължението да прехвърлено на колекторите, от "Йеттел България" ЕАД съхраняват информацията (все пак те са първоначалния титуляр на вземането). Най-често целта на тази съхранявана информация е при желание от Ваша страна за сключване на договор с тях да Ви бъде поставен свеобразен ултиматум да платите старото, погасено по давност задължение, за да можете да ползвате отново услугите им. Съхраняването на информация от тяхна страна не е равнозначно на претендиране на задължение, тъй като те вече не са и титуляр на същото.