За задълженията към мобилни оператори се прилага 3-годишната погасителна давност, която започва да тече от датата на която е следвало да бъде заплатена фактурата, в която е обективирано задължението. При това положение, от значение е кога е настъпила изискуемостта на задълженията, които се претендират, както и дали са предприемани действия за спиране/прекъсване на давността.
давностен срок за просрочено и изискуемо задължение към Теленор
17.02.2020
Вашият въпрос:
Получена е покана от 29.05.2017 г. от колекторска фирма за доброволно изпълнение на изискуемо задължение за 353,52 лв. към Теленор. Договорът с Теленор е две годишен - до 2018 г. Последното плащане по договара е направено на 16.03.2016 г. след което други вноски не са правени. Въпросът ми е: Изтекъл ли е 3 годишния давностен срок и какво следва да направя? Надявам се да получа отговор, за което предварително Ви благодаря.
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
Давност по ИД 21.02.2018Здравейте, искам да попитам ИД от 2012 г., попада ли по някакъв начин в погасителна давност, като последното плащане по делото е от 10.05.2016 г.? Предварително благодаря!Научи повече
-
Неизплатени задължения към мобилен оператор от 2001г. 05.05.2020Здравейте, искам да попитам нещо. От една седмица на съпруга ми му се обажда адвокат от Варна със заплахата, че ако не плати 290 лева ще бъда осъден. Да наистина е имал карта на Глобул от 2001 година ,но не е платил последната сметка. Въпроса ми е...Научи повече