Щом всички задължения, които не са погасени по давност са заплатени, то сключване на споразумение е излишно. Впрочем погасеното по давност задължение не може да бъде признато, то може да бъде само новирано, като се замени с друго задължение. Съветваме ви да постъпите както сте написал - молба в свободен текст, с която да опишете какво точно е платено, че няма да заплащате предишни стари погасени по давност вземания и молба да се отпишат погасените както по давност, така и чрез плащане задължения. Имайте предвид, че за просрочените задължения, които вече сте погасявал дължите законната лихва, в случай че не е заплатена. Ако такава се е дължала, а вие не сте я заплатил, то тогава на основание чл.76 ЗЗД първо се е погасила лихвата, а след това главницата.
Давност и плащане на по новите задължения към Топлофикация
24.03.2016
Вашият въпрос:
Здравейте! Имаме неплатени големи суми към Топлофикация София. От 3 години започнахме да плащаме последните сметки с банкови нареждания с номер на фактурата. В момента всички фактури от последните 3 години се водят платени в партидата - проверено в профила ни на сайта на Топлофикация. Посети ни техен представител, койото ни покани да подпишем споразумение за отпадане по давност на по-старите задължения. До момента няма заведено дело от тях. След като проучих текста на споразумението ме притесни, че в него пише, че длъжникът признава задължението си (т.е. се прекратява давността според ЗЗД), а Топлофикация се задължава да не предприема действия по принудително събиране, а никъде не пише, че се отказва от вземането. Въпросът ми е крие ли риск това споразумение? И защо трябва да го подписвам, щом съм платил за последните 3 години и претендираните суми са погасени по давност? Дали да не подам уведомление до топлофикация свободен текст с входящ номер, че желая да се отпишат от партидата ми задълженията поради давност, без да подписвам предложеното от тях споразумение и дали ще го направят?
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
Задължение към мобилен оператор - ТЕЛЕНОР 21.06.2017Здравейте! Аз също съм потърпевша на мобилен оператор - Теленор. Начислиха ми неустойка по договор, прехвърлиха ме към две различни колекторски фирми и на всичкото отгоре без да ме уведомят за нищо. Написах жалба към Комисията за защита на...Научи повече
-
Задължения към топлофикационни дружества 04.12.2012Здравейте! Имам неразплатена сметка към Топлофикация Сливен от 2002г.Сега желая да съм отново техен абонат, но ме водят нередовен платец,при което не мога да ползвам промоцията.През целия този период не са завеждали дело срещу мен. В предвид,че...Научи повече