Давност за мобилни услуги

16.02.2016

Вашият въпрос:

Здравейте! Имам старо задължение към моб. оператор Глобул.Договорът ми е сключен 2008 година за период 2 год.Прекратен е няколко дни преди да изтекат те поради просрочено плащане.В края на миналата година получих обаждане по тел. от Господин,който ме уведоми ,че е от фирма за събиране на дългове и ме приканва да направя плащане по задължението на стоиност 480 лв.. Направих плащане от 20 лв. на каса на Глобул .Въпросът ми е прекратила ли съм срока на давност с това плащане и ако не съм ,кога настъпва той? Какъв е давносният срок 3 или 5 години? Благодаря Ви.

Нашият отговор:

Давностният срок за подобни вземания е 3 години, доколкото се касае за услугата доставка на мобилни услуги, а не продажба например на разсрочено плащане на мобилно устройство. И в двата случая обаче давността е изтекла, а тези фирми се занимават със събиране на погасени по давност вземания. Стига да имаме достатъчно писмени доказателства има възможност да се води отрицателен установителен иск, с който да се установи, че не дължите. За това обаче е необходима подготовка. Ако желаете можете да се обърнете към нас за съдействие.