В 15-дневен срок от настъпване на застрахователното събитие, застрахователят е длъжен да го обезщети. Към момента на настъпване на застрахователното събитие, следва да се установи каква е реалната стойност на застрахования обект (тя може да бъде както по-ниска, така и по-висока от застрахователната стойност). В случай на съдебен спор тази оценка се извършва от експертно лице към съда. Обезщетението следва да се определи на база на експертното становище и обикновено е много близка до реалната пазарна цена. Може да подадете иск в съда, в случай че не сте удовлетворен от изплатеното Ви обезщетение. Исковете се разглеждат по общия исков ред и в зависимост от това на колко съдебни инстанции ще се гледа делото, може да се проточат от 6-7 месеца до няколко години в съдилищата в София и значително по-кратки срокове в провинцията. Искът се предявява по седалището на ответника (застрахователя). Що се касае до дължимите данъци върху увреденото МПС - това е въпрос, извън нашата сфера на дейност, и не можем да Ви бъдем полезни. Ако имате допълнителни въпроси сме на разположение.
Определяне на застрахователното обезщетение при тотална щета
23.05.2015
Вашият въпрос:
Ако застрахователят предлага да заплати не ремонта, а целият автомобил, като за целта иска от вас да го бракувате, а предлага сума по-малка от реалната стойност на автомобила преди ПТП-то, как да процедираме за да оспорим това, какви са шансовете за успех и колко време би отнело обжалването? Възможно ли е след това обезщетението да бъде дори намалено? Нормално ли е по Зелена карта застрахователят да предложи обезщетението след три месеца от момента на събитието и през това време дължи ли се данък МПС?
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
Груба небрежност по застраховка "Каско" 27.12.2015Здравейте, В случай, че застраховател по застраховка Каско на лек автомобил отказва да изплати щета, от възникнало ПТП с трамвайна мотриса, като в мотивите си, се уповава на съставения ми АКТ по чл.98, ал.1, т.4 ЗДвП от компетентния...Научи повече
-
Какво бих могла да направя при некачествено извършено остраняване на щета? 01.01.2000Здравейте! Имам пълно КАСКО в ДЗИ. Колата ми беше боядисана в техен доверен сервиз. Подписала съм приемо-предавателен протокол. Боята започна да се лющи, подува на места и др., очевидно е некачествено боядисана. Направен е оглед в ДЗИ, на който аз...Научи повече