Прилагане на погасителна давност по чл. 110 и следващите от ЗЗД

12.03.2014

Вашият въпрос:

Здравейте имам питане. В началото на м. Март ми звъннаха от фирма,която изкупува задължения(СГ Груп) и ме информираха, че имам неплатена сметка към Виваком от 2007 год. в размер на 27 лв. Действително имах такава сметка и преди около 3-4 год отидох в офис на Виваком да проверя, но тогава служителят каза,че нямам задължение. Обясних това на служителката от С Г Груп, но тя каза,че в тяхната система не излизало, само със специален клиентски номер излизало това задължение и т.н. изпрати ми го по смс и трябваше да отида с него във Виваком да платя. Днес отивам там, казвам си клиентския номер, служителят ми продуктува ЕГН-то и се оказа, че е сгрешено. Въпросът ми е следният - не съм за 27-те лева, но не е ли минал давност този договор и още повече след като ми е сгрешено ЕГН-то в системата на Виваком как могат да ме накарат да си платя? Предварително ви благодаря за отделеното време!

Нашият отговор:

Задължението Ви най-вероятно е погасено по давност. Как се прави възражение за изтекла погасителна давност сме отговаряли многократно в предишните коментари, в случай че претендират сумата по съдебен път.