Прилагане на погасителна давност по чл. 110 и следващите от ЗЗД

09.05.2013

Вашият въпрос:

Здравейте, вчера получих съобщение, че картата ми е спряна поради достигане на лимита, фактура за плащане 1176лв. Дъщеря ми е с нов телефон и от незнание е натрупала тази сума от ползване на мобилен интернет. Според вас може ли нещо да се направи поне ако може да се сторнира фактурата. Тази сума е непосилна за плащане от мен. Как е по добре да не плащам фактурата евентуално и Глобул да заведе дело срещу мен. Или аз да заведа дело срещу тях за това, че не са спрели картата на 100лв, какъвто е лимита и.Имам ли шанс.Ако сега не платя фактурата, те ще ме дадът на фирма за събиране на вземания/ поне такава практика имат/ и ако не мога да плащам ще ме дадът на съд, мога ли да обжалвам след като това се случи.Изобщо какъв е редът на действие по изгоден за мен, так че ако има шанс да избегна плащането. Реално сме ползвали интернет, но защо телефона не е спрян на 100лв, а и на фактурата никъде не пише колко общо МВ е ползвано и по колко пари, а само обща сума. Предварително благодаря за отговора. Хубав ден.

Нашият отговор:

Що се отнася до Глобул в техния договор е уредено, че те преценяват дали да прекъснат услугите Ви след достигане на кредитния лимит или не. Единственото, на което може да се позовете, за да не платите сумата е ако не е получен предупредителен СМС, с който да сте уведомени за достигане и минаване на кредитния лимит. Може би най-добрият вариант е да изпратите молба до Глобул, в която да помолите преразглеждане на фактурата Ви и сторниране на въпросната сума като обясните ситуацията. Молбата може да я изпратите електронно.