Некачествен ремонт.

17.10.2021

Вашият въпрос:

Здравейте, сблъсках се със следния неприятен момент с официалния сервиз на ситроен в Божурище - Авто Мотор Корпорейшън. Имам закупена фирмена кола от тях през февруари 2019 г. и до момента си е нормално обслужвана, гаранцията е 24 месеца по производител плюс разширена гаранция от още 3 години, като в разширената гаранция не влизат ремонти по ходовата част. Още като купих колата имаше голям проблем с реглажа карах я два пъти и немогаха да го отстранят най-вероятно поради некадърност. За съжаление на външен сервиз не разполагаха със софтуера и параметрите за автомобила за да направят реглажа. Чак на третия път и след шофиране от ремонтчика успяха да оправят колата на 90% задоволимост. Проблема възникна сега при откарване за поредното гаранцинно обслужване. Получавах леко потропване в гумата като закача дупка... и то не всеки път може би в седмицата веднъж. Но все пак за гаранционен автомобил това ми направи впечатление предположих, че е тръгнал накрайник, затова при прегледа помолих да се преглегледа ходовата част и описах какво съм чул за да ги насоча, което вече е извън гаранционно и си ми го фактурираха... смениха ми накладки и фактурата беше за 450 лв. Взех автомобила със сертификат че отговаря на стандартите и трябва да се сменят спирачните дискове на следващия преглед. Само че след 3 дена автомобила се разхлопа като каруца дори на гладък участък при засилване и намаляване, Звъннах на сервиза с обяснение, че явно нищо не е прегледано по ходовата част и по лошо влошило се е, и те хъката мъката признаха, че най вероятно нищо не са гледали, насрочиха нов ден на прием 10 дена след като я везх от прегледа. Оказа се че са заминали амортисьорите лагери и незнам още какво ремонта ми струва 640 лв и седеше три дни при тях, съгласих се да го ремонтират с оригинални части каквито са описани във фактурата с мнението че автомобила си е гаранционнен и искам да съм сигурен, че карам стабилна кола. Платих я и я взех отново със сертификат че отговаря на всички изисквания и уверението, че проблеми няма да имам. И въпреки че ми беше страннен автомобила не тропаша както втория път но не беше както го познавам, прибрах я в гаража и на другия ден я изкарах на скоростната тангентна да тествам и като минах 99 при 120 разрешени км щях буквално да се прибия колата рязко почна да се върти наляво надясво тотално неконтролируема, луд късмет че успях да я стабилизирам. Спрях да я карам няколко дена, поради липса на време да се занимавам в момента и ползвах резерния автомобил. Вчера я закарах на реглаж, което е 9-10 дни след взимане от сервиза, предположих че нужно, въпреки уверенията и сертификатите че всичко е точно и я откраха на преглед във външен сервиз. Където ми казаха, че колата е много зле. Направиха реглажа до степен да е задоволително но казах, че това е максималното което могат да направя защото амортисьрите не са за този модел или не са оригинални. Прикачам и протокола от прегледа за преди и след това. Образно казано, предписания наклон от производителя от -1 до 0.00, сътоветно измерено около -2,11 и те успяха да го намалят до -2.08 градуса, което като застанах пред автомобила очевадно се виждаше сериозния наклон. Казаха че е невъзможно да се изправи повече, защото амортисьорите не са за този автомобил и са виждали подобен наклон само при някой модели БМВ та. И най-вероятно проблем, който ще имам е бързо износване на гумите за повече немогат да се ангажират, но казаха, че щом производителя е сложил такива стандарти те не са просто така и възможно да имам проблеми в бъдеще. Въпроса ми е какви са ми вариантите при наличен протокол от измерването на автомобила и явните отклонение от стойностите на производителя и камарата документи фактури за ремонт от над 1000 лв (прикачена е само втората първата е в счетоводството, мога да я взема) и сертификати, от фирмата че автомобила според тях отговаря на производителя и факта, че замалко не се пребих от качествения им ремонт. Не съм сигурен дали искам да им оставям повече автомобила за каквито и да е манипулаци дори не съм сигурен дали се е налагало този ремонт или просто при прегледа и използвайки, че нямам гаранция на ходовата част не са разхлабили нещо за по бързо счупване за няколко дена. Прикачам документите.

Нашият отговор:

За да се даде отговор е нужно първо да изясним на кого е автомобилът и дали е придобит. Ако е налице покупко-продажба, то Ви е продадена стока, която е некачествена и имате право да развалите договора - има специални основания за разваляне при продажбата, за които има и срокове, но важат и общите. Ако обаче колата е придобита чрез лизинг, което е общия случай, тя все още не е закупена, т.е. тя е на собственика си - лизингодател. Вие не можете да упражните неговите права, а можете евентуално да развалите самия договор за лизинг, тъй като вещта не отговаря евентуално на производствените си характеристики. В тази връзка, добре е първо да установим собствеността на автомобила, а след това да се мисли за връщане на сумите по договора. Ако желаете да Ви съдействаме, можете да се обърнете към нас на телефоните на кантората.