За да се даде отговор е нужно първо да изясним на кого е автомобилът и дали е придобит. Ако е налице покупко-продажба, то Ви е продадена стока, която е некачествена и имате право да развалите договора - има специални основания за разваляне при продажбата, за които има и срокове, но важат и общите. Ако обаче колата е придобита чрез лизинг, което е общия случай, тя все още не е закупена, т.е. тя е на собственика си - лизингодател. Вие не можете да упражните неговите права, а можете евентуално да развалите самия договор за лизинг, тъй като вещта не отговаря евентуално на производствените си характеристики. В тази връзка, добре е първо да установим собствеността на автомобила, а след това да се мисли за връщане на сумите по договора. Ако желаете да Ви съдействаме, можете да се обърнете към нас на телефоните на кантората.
Некачествен ремонт.
17.10.2021
Вашият въпрос:
Здравейте, сблъсках се със следния неприятен момент с официалния сервиз на ситроен в Божурище - Авто Мотор Корпорейшън. Имам закупена фирмена кола от тях през февруари 2019 г. и до момента си е нормално обслужвана, гаранцията е 24 месеца по производител плюс разширена гаранция от още 3 години, като в разширената гаранция не влизат ремонти по ходовата част. Още като купих колата имаше голям проблем с реглажа карах я два пъти и немогаха да го отстранят най-вероятно поради некадърност. За съжаление на външен сервиз не разполагаха със софтуера и параметрите за автомобила за да направят реглажа. Чак на третия път и след шофиране от ремонтчика успяха да оправят колата на 90% задоволимост. Проблема възникна сега при откарване за поредното гаранцинно обслужване. Получавах леко потропване в гумата като закача дупка... и то не всеки път може би в седмицата веднъж. Но все пак за гаранционен автомобил това ми направи впечатление предположих, че е тръгнал накрайник, затова при прегледа помолих да се преглегледа ходовата част и описах какво съм чул за да ги насоча, което вече е извън гаранционно и си ми го фактурираха... смениха ми накладки и фактурата беше за 450 лв. Взех автомобила със сертификат че отговаря на стандартите и трябва да се сменят спирачните дискове на следващия преглед. Само че след 3 дена автомобила се разхлопа като каруца дори на гладък участък при засилване и намаляване, Звъннах на сервиза с обяснение, че явно нищо не е прегледано по ходовата част и по лошо влошило се е, и те хъката мъката признаха, че най вероятно нищо не са гледали, насрочиха нов ден на прием 10 дена след като я везх от прегледа. Оказа се че са заминали амортисьорите лагери и незнам още какво ремонта ми струва 640 лв и седеше три дни при тях, съгласих се да го ремонтират с оригинални части каквито са описани във фактурата с мнението че автомобила си е гаранционнен и искам да съм сигурен, че карам стабилна кола. Платих я и я взех отново със сертификат че отговаря на всички изисквания и уверението, че проблеми няма да имам. И въпреки че ми беше страннен автомобила не тропаша както втория път но не беше както го познавам, прибрах я в гаража и на другия ден я изкарах на скоростната тангентна да тествам и като минах 99 при 120 разрешени км щях буквално да се прибия колата рязко почна да се върти наляво надясво тотално неконтролируема, луд късмет че успях да я стабилизирам. Спрях да я карам няколко дена, поради липса на време да се занимавам в момента и ползвах резерния автомобил. Вчера я закарах на реглаж, което е 9-10 дни след взимане от сервиза, предположих че нужно, въпреки уверенията и сертификатите че всичко е точно и я откраха на преглед във външен сервиз. Където ми казаха, че колата е много зле. Направиха реглажа до степен да е задоволително но казах, че това е максималното което могат да направя защото амортисьрите не са за този модел или не са оригинални. Прикачам и протокола от прегледа за преди и след това. Образно казано, предписания наклон от производителя от -1 до 0.00, сътоветно измерено около -2,11 и те успяха да го намалят до -2.08 градуса, което като застанах пред автомобила очевадно се виждаше сериозния наклон. Казаха че е невъзможно да се изправи повече, защото амортисьорите не са за този автомобил и са виждали подобен наклон само при някой модели БМВ та. И най-вероятно проблем, който ще имам е бързо износване на гумите за повече немогат да се ангажират, но казаха, че щом производителя е сложил такива стандарти те не са просто така и възможно да имам проблеми в бъдеще. Въпроса ми е какви са ми вариантите при наличен протокол от измерването на автомобила и явните отклонение от стойностите на производителя и камарата документи фактури за ремонт от над 1000 лв (прикачена е само втората първата е в счетоводството, мога да я взема) и сертификати, от фирмата че автомобила според тях отговаря на производителя и факта, че замалко не се пребих от качествения им ремонт. Не съм сигурен дали искам да им оставям повече автомобила за каквито и да е манипулаци дори не съм сигурен дали се е налагало този ремонт или просто при прегледа и използвайки, че нямам гаранция на ходовата част не са разхлабили нещо за по бързо счупване за няколко дена. Прикачам документите.
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
Прекратяване на ТД 23.11.2021Здравейте, на 19.11.2021 г работодателят ми ме узвика и каза, че ме исвобождава от работа с днешна дата. В момента съм в изпитателен срок и той има това право. Но към момента не ми е връчена заповед за прекратяване, а работодателят ми не си вдига...Научи повече
-
погасяване по давност 06.02.2017Здравейте!През 2008г се подписах на запис на заповед и започнаха проблемите\ има издаден изпълнителен лист и заведено изпълнително дело със запор на заплатата от 2009г ! След 6м останах без работа и спрях да плащам~През 2013г отново започнах...Научи повече